عصاره مخمر چیست و چه کاربردی دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 27 دی 1402 در ساعت 12 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عصاره مخمر

 عصاره مخمر به عنوان یک ماده مرزه همه کاره، برای طیف وسیعی از کاربردهای مرزه مناسب است. عطر و طعم طبیعی آن قابل مقایسه با آبگوشت خورش است که اغلب آن را به ماده ای مناسب برای محصولات مرزه برای افزودن و نشان دادن طعم و مزه در این محصولات تبدیل می کند. عصاره مخمر یک ماده ویژه است که قادر به ایجاد نوآوری در طعم است. ویژگی اصلی آن افزایش طعم است که به تولید کنندگان کمک می کند تا ارزش بازار فوق العاده ای ایجاد کنند.

علاوه بر این، عصاره مخمر فرشته دارای مقدار زیادی پپتید غنی است. این پپتیدهای خوش طعم می‌توانند نت‌های غیرعادی مانند طعم لوبیا، تلخی و طعم فلزی در غذاها و نوشیدنی‌ها را کاهش داده و بپوشانند. امروزه عصاره مخمر به دلیل خواص طبیعی و عملکرد تقویت کننده طعم و مزه در صنایع غذایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مطابق با روندهای بهداشتی است و الزامات برچسب تمیز، کاهش سدیم و کاهش قند را برآورده می کند.

 

چگونه عصاره مخمر می تواند طعم و بافت را در سس های گوشت افزایش دهد

در سال های اخیر حرکتی به سمت تغذیه سالم تر و آگاهی بیشتر در مورد تأثیر نمک و شکر در غذاهای فرآوری شده صورت گرفته است.

 

به عنوان مثال، نمک در تولید مواد غذایی برای بهبود طعم استفاده می شود. نمک سفره (کلرید سدیم) می تواند تلخی را کاهش دهد و در عین حال طعم شیرین، ترش و اومی را در هر دو فرمولاسیون شیرین و شور افزایش دهد. اما مصرف بیش از حد نمک یکی از علل اصلی بیماری و مرگ ناشی از رژیم غذایی است. یک گزارش جهانی در سال 2023 توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیان می‌کند که ما روزانه به طور متوسط بیش از 4000 میلی‌گرم سدیم مصرف می‌کنیم - دو برابر مقدار توصیه شده. سلامتی #39

به منظور کاهش اثرات مضر نمک در فرمولاسیون، تولیدکنندگان می توانند از ترکیبات جایگزین مانند نمک مبتنی بر پتاسیم، نمک مبتنی بر منیزیم و نمک کلسیم استفاده کنند. با این حال، اینها درک نت و تلخی را افزایش می دهند و در نتیجه یک محصول نهایی کمتر خوشمزه است.

کاهش قند یکی دیگر از نکات کلیدی سلامت است. شکر نه تنها شیرینی، بلکه حس دهان، بافت و ساختار محصول نهایی را اضافه می کند. مانند نمک، شکر نیز برای تقویت بافت و متعادل کردن طعم کلی استفاده می شود - حتی غذاهای شور فرآوری شده ممکن است حاوی سطوح بالایی از شکر بدون طعم شیرین باشند.

تقویت کننده های طعم و افزودنی ها مانند مونوسدیم گلوتامات (MSG) نیز در فرآوری مواد غذایی برای تقویت حس چشایی استفاده می شود. اما مصرف کنندگان به طور فزاینده ای رویکرد برچسب تمیز را برای غذاهایی که مصرف می کنند اتخاذ می کنند و به محصولات ساخته شده از مواد طبیعی روی می آورند.

با توجه به اینکه 58 درصد از مصرف‌کنندگان اروپایی به دنبال بهبود رژیم غذایی روزانه خود هستند، تولیدکنندگان با یک چالش روبرو هستند: چگونه می‌توان نمک، شکر و سایر تقویت‌کننده‌های طعم را در یک محصول نهایی بدون به خطر انداختن کیفیت حسی آن کاهش داد، همگی با حفظ ماندگاری و دوام تجاری؟

 

اومامی و کوکومی

اومامی و کوکومی در جامعه غربی بیش از پیش به عنوان طعم های پنجم و ششم پس از طعم های اساسی تر نمک، شیرین، ترش و تلخ شناخته شده اند.

اومامی که از ژاپنی به معنای «جوهر لذیذ» ترجمه شده است، به دلیل ویژگی‌های غنی، خوش طعم و «گوشتی» خود شناخته شده است. این را می توان در غذاهایی مانند پنیرهای بالغ، جلبک دریایی، قارچ، گوجه فرنگی و کیمچی و غیره مشاهده کرد. در همین حال، کوکومی به معنای "دلسوزی" یا "غنا" ترجمه می شود. به جای داشتن طعم ملموس خاص، کوکومی بیشتر یک طعم یا حس درک شده است که توسط پپتیدهای گلوتامیل فعال می شود که به طور طبیعی در غذاهای تخمیر شده و قدیمی مانند سس ماهی، سس سویا و نان وجود دارد.

در حالی که MSG را می توان برای افزایش طعم و کیفیت اومامی یا کوکومی غذاهای فرآوری شده، مانند سس های گوشتی، اضافه کرد، اما فقط می تواند ویژگی های خوش طعم را به معنای محدود نشان دهد و تجربه کامل ما از خوشمزه بودن را برآورده نمی کند. نه بافت یا درک غلیظ شدن سس ها را بهبود می بخشد و نه به عنوان یک ماده طبیعی و تمیز برچسب، تقاضای مصرف کننده را برآورده می کند. با این حال، بر خلاف سایر حس‌های اصلی طعم، مونوسدیم گلوتامات تنها می‌تواند به معنای محدود اومامی را نشان دهد، که نمی‌تواند تجربه کامل ما از احساس خوشمزه را برآورده کند.

به گفته WHO، انتخاب موادی که دارای کیفیت اومامی بالایی هستند می تواند به بزرگسالان بریتانیایی کمک کند تا میزان نمک مصرفی روزانه را حدود 9 تا 18 درصد کاهش دهند. هم به ویژگی های حسی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند و هم به کاهش نمک و قند دست پیدا کنید.

 

عصاره مخمر به عنوان یک جایگزین سالم تر

مخمرها به طور طبیعی در همه جای طبیعت وجود دارند. عصاره مخمر حاوی اسیدهای آمینه، پپتیدها، نوکلئوتیدها و سایر اجزای محلول است و از طریق استخراج تحت تأثیر آنزیم های خود مخمر یا آنزیم های اضافی به دست می آید. در صنایع غذایی، مخمر می تواند به عنوان یک ماده طبیعی استفاده شود، برخلاف MSG که با عدد E نشان داده می شود. عصاره مخمر نه تنها اومامی و کوکومی را تقویت می‌کند، بلکه به بافت کامل‌تر و بهبود طعم پس از آن، به‌ویژه در سس‌های گوشتی خوش طعم کمک می‌کند.

عصاره های مخمر می توانند به تولیدکنندگان کمک کنند طعم هایی را که هنگام کاهش نمک در فرآوری مواد غذایی رخ می دهد را بپوشانند و به تازگی و بافت دلخواه دست پیدا کنند. مخمر همچنین با رویکرد برچسب تمیز که به سرعت توسط مصرف کنندگان اتخاذ می شود، هماهنگ است

با توجه به تقاضای مصرف‌کننده برای طعم‌های اومامی و کوکومی از منابع طبیعی‌تر، Angel Yeast Angeoboost را توسعه داده است تا به تولیدکنندگان کمک کند تا به طور موثر طعم را افزایش دهند، نت‌های غیرعادی را بپوشانند، در نتیجه جایگزین MSG و کاهش نمک و شکر شوند. هر محصول Angeoboost دارای ویژگی های متفاوتی است که می تواند به بهبود خواص تغذیه ای با توجه به کاربرد به منظور افزایش طعم و بافت محصولات کم نمک و کم قند کمک کند.

Angeoboost یک عصاره مخمر umami بالا است که می تواند به عنوان یک جایگزین طبیعی تر برای MSG استفاده شود. Angeoboost سرشار از آمینو اسیدها، نوکلئوتیدهای طبیعی و پلی پپتیدها، یک عنصر تمیز است که می تواند نمک موجود در فرمولاسیون را بدون آسیب به طعم و بافت کاهش دهد.

گنجاندن Angeoboost FIG18LS با دوز 0.1 تا 0.4 درصد، طراوت، ضخامت و طعم گوشت را می‌افزاید و اثرات عملیات بخار با دمای بالا را پنهان می‌کند. گنجاندن Angeoboost (KU248/KU012) در دوز 0.1-0.4% طراوت و ضخامت طعم را افزایش می‌دهد و اثرات تصفیه بخار با دمای بالا را پنهان می‌کند.

در سس های گوشتی خوش طعم، Angeoboost می تواند به چند روش به افزایش فرمولاسیون کمک کند:

1. برچسب تمیز، مواد طبیعی. عصاره مخمر سرشار از آمینو اسیدهای تازه طعم، نوکلئوتیدها و سایر اجزاء است که می تواند نیاز به MSG را در سس های گوشت شور کاهش داده یا از بین ببرد.

2. کاهش نمک. عصاره مخمر سرشار از پپتیدها است که باعث افزایش طعم شور و در نتیجه کاهش نمک اضافه می شود.

3. افزایش طراوت، بافت و گوشتی. پپتیدهای مختلف که سرشار از عصاره مخمر، و همچنین اسیدهای آمینه، نوکلئوتیدها و پیش سازهای طعم گوشت هستند، می توانند طراوت کلی و طعم گوشت سس های گوشت خوش طعم را افزایش دهند.

 

4. پوشاندن طعم‌های غیرعادی و متعادل کردن طعم کلی. اجزای پپتیدی غنی در عصاره‌های مخمر می‌توانند طعم «ماهی»، طعم بخار در دمای بالا و سایر طعم‌های بد را بپوشانند و در نتیجه طعم کلی را تقویت کنند. .

Angel Yeast همچنین Angeoprime را ایجاد کرده است، مجموعه ای که به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای آمینه و پپتیدهای طعم دهنده است که در مجموع برای نشان دادن طعم های منحصر به فرد غذاهای خوش طعم، مانند سس های گوشت، کار می کنند. گنجاندن آنژئوپرایم در فرمولاسیون سس با دوز 0.3 تا 0.6 درصد می‌تواند غنای و عمق طعم سس‌های گوشتی را افزایش دهد و در عین حال هرگونه مزه یا اثرات ناخوشایند «ماهی» را از تیمار بخار با دمای بالا حذف کند.

از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواستار جایگزین های سالم تری برای غذاهای سنتی هستند، تولیدکنندگانی که متعهد به توسعه راه حل های نوآورانه برای سبک زندگی سالم تر هستند، می توانند مطمئن باشند که همکاری با مخمر فرشته با اهداف آینده آنها همسو خواهد شد.

 

***********************************************************************************************************************************

طعم‌های تمیز و جسورانه: چگونه عصاره مخمر به تولیدکنندگان مواد غذایی کمک می‌کند تا از روند برچسب تمیز جلوگیری کنند

ساده، سالم و طبیعی - مصرف کنندگان امروزی که به سلامتی توجه دارند به دنبال برچسب های تمیز هستند، محصولاتی با حداقل پردازش و اجزای قابل تشخیص را به محصولاتی که دارای لیست مواد تشکیل دهنده طولانی هستند ترجیح می دهند.

 

در نتیجه، بازار مواد تشکیل دهنده برچسب پاک قرار است با CAGR پیش بینی شده بیش از 14 درصد رشد کند که توسط راه اندازی های جدید برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کننده و افزایش علاقه به غذاهای طبیعی با مزایای عملکردی پیش می رود.

عصاره مخمر به دلیل ماهیت خود یک ماده تشکیل دهنده برچسب تمیز است که می تواند طیف وسیعی از مزایای عملکردی را ارائه دهد. کریس گو، مدیر مرکز فناوری تغذیه و طعم‌دهنده پروتئین در Angel Yeast، توضیح می‌دهد که چه چیزی باعث می‌شود عصاره مخمر به یک عنصر برچسب تمیز ایده‌آل تبدیل شود و چگونه می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا چالش‌های فرمولاسیون را باز کنند.

 

منظور ما از برچسب تمیز چیست و چرا برای مصرف کنندگان جذاب شده است؟

برچسب تمیز مفهوم غذاهای کم فرآوری شده، طبیعی و سالم را توصیف می کند. هنگامی که یک محصول با استفاده از حداقل مواد تشکیل دهنده ممکن ساخته شده باشد، و حاوی موادی باشد که برای مصرف کنندگان قابل تشخیص و درک باشد، بدون مواد مصنوعی یا مواد شیمیایی مصنوعی، می توان آن را به عنوان برچسب تمیز نامید.

پس از همه‌گیری COVID-19، مصرف‌کنندگان توجه بیشتری به عملکردهای تغذیه‌ای غذاهایی که می‌خورند دارند. از آنجایی که آنها به طور فزاینده ای محصولاتی را انتخاب می کنند که از پردازش بیش از حد آزاد هستند، این امر باعث آگاهی و علاقه به لیست مواد تشکیل دهنده و برچسب های تمیز شده است.

 

چگونه عصاره مخمر به عنوان یک عنصر برچسب تمیز تراز می شود؟

مخمرها واقعاً طبیعی هستند و در همه جای طبیعت به صورت مخمرهای وحشی یافت می شوند و به عنوان مخمرهای فرهنگی برای تهیه آبجو، شراب و نان پرورش داده می شوند. عصاره مخمر از مخمر تازه - که به نام ساکارومایسس سرویزیه شناخته می شود - ساخته می شود و ترکیبی غنی از اجزای طبیعی متشکل از اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، بر خلاف افزودنی های شیمیایی، عصاره مخمر یک ماده غذایی 100٪ طبیعی است و هم بدون حیوانات و هم بدون GMO است.

در صنایع غذایی، عصاره مخمر به عنوان ماده اولیه اصلی، تحت تأثیر آنزیم های عصاره مخمر یا آنزیم های اضافی، پس از اتولیز آنزیمی و جداسازی و استخراج، با یا بدون فرآوری گرم و سایر فرآیندها و بدون تولید هیچ گونه سمی و مضر به دست می آید. مواد

 

تفاوت بین مونوسدیم گلوتامات (MSG) و عصاره مخمر چیست؟

چندین تفاوت وجود دارد. اولاً، مونوسدیم گلوتامات یک افزودنی غذایی است و به این ترتیب، باید به شکل عدد E روی برچسب مشخص شود. از طرف دیگر، عصاره مخمر یک ماده غذایی طبیعی است و به عنوان عدد E نشان داده نمی شود.

سپس تفاوت هایی در آرایش اومامی وجود دارد. گلوتامات اسید آمینه ای است که در پروتئین یافت می شود و به طور طبیعی در غذاهایی مانند پنیر، آجیل و میوه ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی و قارچ وجود دارد. عطر و طعم اومامی و خوش طعمی به غذاها می بخشد. افزودن MSG می تواند طعم اومامی غذاهای فرآوری شده مانند چاشنی ها را بهبود بخشد، اما طعم کلی اومامی طبیعی نیست.

با این حال، عصاره مخمر زمانی تشکیل می شود که آنزیم ها پروتئین های مخمر را به اجزای طعم دهنده آنها تجزیه می کنند. همچنین حاوی سایر اسیدهای آمینه اومامی، پپتیدهای اومامی و نوکلئوتیدهای طبیعی است. طعم اومامی پرتر است، بنابراین می توان از آن به جای MSG برای تقویت و تشدید طعم اومامی استفاده کرد. به عنوان مثال، سری Angel’s ، یک عصاره مخمر قوی اومامی است، و یک گزینه عالی برای جایگزینی بخشی یا کل دوز MSG در فرمولاسیون است، و این می تواند به تولیدکنندگان برای داشتن یک فرمول برچسب تمیز کمک کند.

و در نهایت، عصاره مخمر نه تنها اومامی را تقویت می کند، بلکه از بافت کامل (ضخامت) و طعم پس از آن، به ویژه در آبگوشت ها و آبگوشت ها نیز پشتیبانی می کند. این عمدتاً به لطف هیدرولیز آنزیمی پروتئین مخمر است، انواع مختلف اسیدهای آمینه غنی مانند پپتیدها که مشابه مواد تشکیل دهنده آبگوشت خورش هستند، نحوه درک چاشنی را افزایش می دهند. با MSG، umami نسبتا ساده است بنابراین درک ضخیم شدن را بهبود نمی بخشد. به همین دلیل است که جایگزینی MSG با عصاره مخمر می تواند کیفیت کلی محصول نهایی را بهبود بخشد.

 

چگونه عصاره مخمر طعم های بزرگ را در دوزهای کوچک ارائه می دهد؟

عصاره مخمر می تواند طعم خوش طعم اومی را تقویت کند و همچنین حس دهان را تقویت کند. به لطف طعم غنی آن که با آبگوشت یا آب گوشت قابل مقایسه است، می توان از آن در مقادیر بسیار کم استفاده کرد و می تواند طعم های موجود را در محصولات مرزه نشان دهد. فقط مقدار کمی برای دستیابی به نتایج عالی از نظر طعم و مزه مورد نیاز است - در واقع غلظت عصاره مخمر در غذاهایی مانند سوپ معمولاً حدود 1-2٪ است اما تأثیر بهبود طعم اومامی بسیار بیشتر است.

 

چگونه عصاره مخمر می تواند به رفع چالش های فرمولاسیون مانند کاهش سدیم و پوشاندن نت ها کمک کند؟

در عصاره مخمر،محصولاتی با ویژگی های کاربردی متفاوت برای رفع نیازهای تولیدکنندگان توسعه داده ایم. به عنوان مثال، ما عصاره مخمر umami بالا،  را برای جایگزینی MSG توسعه داده ایم. ما همچنین عصاره مخمر پپتیدی غنی آنژئوتید را برای کاهش قند در نوشیدنی ها و عصاره مخمر با گلوتاتیون بالا برای کمک به افزایش طعم گوشت توسعه داده ایم. ما در مورد ویژگی‌های ماده شور در عصاره‌های مخمر تحقیق می‌کنیم و محصول عصاره مخمر برای کاهش نمک ایجاد شد.

عصاره های مخمر شامل تعدادی مواد اومامی مانند اسیدهای آمینه، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، پپتیدها، نوکلئوتیدها، مواد معدنی هستند که به طعم و ترکیب غذایی محصول نهایی کمک می کنند.

بنابراین تولیدکنندگان می توانند از آن برای توسعه محصولات جدید برای رفع نیازهای مشتری و غنی سازی دسته بندی این محصولات استفاده کنند. همچنین، استفاده از عصاره مخمر می تواند به مشخصات غذایی محصول نهایی کمک کند و طعم آن را افزایش دهد. افزودن عصاره مخمر همچنین می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا چالش‌های جاری در مورد کاهش سدیم و قند و پوشاندن نت‌های غیرعادی را برطرف کنند. به عنوان مثال، استفاده از یک عصاره مخمر خاص در نوشیدنی‌های سویا، نوشیدنی‌های بادام، نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند به پوشاندن نت‌ها و متعادل کردن طعم کلی کمک کند.

و از آنجایی که عصاره مخمر از تخمیر طبیعی به دست می آید، بی نهایت در دسترس است و می تواند به غلبه بر کمبود مواد خام در زنجیره تامین و حمایت از پایداری مثبت کمک کند.

 

چه چیزی عصاره مخمر را به یک ماده همه کاره برای تولید کنندگان تبدیل می کند؟

عصاره مخمر در حال حاضر در طیف متنوعی از محصولات مرزه که در حال حاضر در دسترس مصرف کنندگان است، استفاده می شود، مانند سس های پخت و پز، آبگوشت، غذاهای گوشتی، سوپ ها، سس ها، وعده های غذایی آماده و تنقلات خوش طعم. به دلیل اینکه حاوی مواد حیوانی نیست، برای محصولات غذایی گیاهی و گیاهی نیز مناسب است.

برچسب های محصولات با "بدون MSG افزوده شده"، "بدون تقویت کننده طعم افزوده" می توانند بیشترین سود را از استفاده از عصاره مخمر ببرند، زیرا توانایی آن در تقویت اومامی بسیار آشکار است. علاوه بر محصولات کاهش نمک، عصاره مخمر می تواند به کاهش نمک کمک کند. همچنین، نوشیدنی‌هایی که از شیرین‌کننده‌ها استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با استفاده از یک عصاره مخمر خاص از عملکرد پوشاندن خارج از یادداشت بهره ببرند.

Angearom، سری عصاره مخمر طعم دهنده Angel Yeast، دارای خواص و طعم های خاص مانند مرغ، گوشت گاو، کباب، لوبیا یا پنیری است و در عین حال یک ماده تشکیل دهنده برچسب تمیز است. عصاره مخمر همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای رنگ های غذایی مانند رنگ کاراملی استفاده شود. برخی از انواع عصاره مخمر دارای رنگ قهوه ای تیره و حتی رنگ شکلاتی هستند که می تواند گزینه خوبی برای جایگزینی رنگ کارامل از طریق برچسب تمیز باشد

 

درباره مخمر فرشته

فرشته مخمر شرکت با مسئولیت محدود در سال 1986 تاسیس شد و در تولید مخمر و مشتقات مخمر تخصص دارد. طیف محصولات آن شامل مخمر و مواد تشکیل دهنده نانوایی، دیم سام و چاشنی چینی، عصاره مخمر مرزه، سلامت انسان، تغذیه حیوانات، تغذیه گیاهی، ارواح مقطر و سوخت های زیستی، تغذیه میکروبی و آنزیم ها می باشد. در حال حاضر، Angel Yeast دارای 11 پایگاه تولید پیشرفته بین المللی در چین، مصر و روسیه است و محصولات و خدمات را برای بیش از 150 کشور و منطقه در سطح جهان ارائه می دهد.

 

درباره عصاره مخمر فرشته-Savoury:

Angel YE (عصاره مخمر) ساخته شده از مخمر خوراکی، با تجزیه پروتئین و اسید نوکلئیک موجود در سلول های مخمر به چاشنی های تغذیه ای با استفاده از بیوتکنولوژی مدرن، دارای مزایای افزایش طعم تازه، کاهش نمک، متعادل کردن بو، تحمل قوی است. و خواص غذایی، که عملکرد سالم جهانی کاهش نمک و "برچسب تمیز" را ترویج می کند

 

چگونه لذیذ بودن غذای حلال را افزایش دهیم؟

غذای حلال به غذا یا نوشیدنی و مواد تشکیل دهنده آن اطلاق می‌شود که شرعاً مجاز بوده و دارای شرایط زیر باشد: الف) فاقد فرآورده‌های حیوانی غیر حلال که در شرع معین شده باشد و فرآورده‌های حیوانی ذبح نشده باشد. مطابق با شرع ب) حاوی عناصری نباشد که شرع آن را نجس می داند. ج) مصرف آن بی خطر، غیر سمی، بی حس کننده بوده و خطری برای سلامت انسان ندارد. د) تجهیزات مورد استفاده در پیش ساخته، تولید یا فرآوری محصولات نباید به محصولات ناپاک شناخته شده توسط شرع آلوده شود. هـ) فاقد هرگونه بافت انسانی و مشتقات آن که شرعاً مجاز نیست. و) در فرآیند تهیه، آماده سازی، فرآوری، بسته بندی، نگهداری و توزیع غذا باید از مواد غذایی که مطابق با الزامات الف)، ب)، ج)، د)، ه) و از هر چیز ناپاک دیگری که شرع صادر کرده باشد. علاوه بر این، غذای حلال نیز برای تبدیل شدن به غذای حلال اصیل نیاز به گواهی حلال ویژه دارد. انواع مختلفی از غذای حلال از جمله سیخ گوشت گاو و بره، سالاد، سوپ، غذا و غیره وجود دارد .

 

عصاره مخمر (YE) محصولی حاوی اسیدهای آمینه، پپتیدها، نوکلئوتیدها و سایر مواد محلول در سلول های مخمر است که از مخمر خوراکی به عنوان ماده اولیه اصلی، تحت تأثیر آنزیم خود مخمر یا آنزیم خارجی ساخته می شود. پس از آنزیمولیز، اتولیز، جداسازی و استخراج، با یا بدون کار داغ و سایر فرآیندها. در این میان، عصاره مخمر فرشته بدون منبع گوشت، یک ماده غذایی بدون هیچ گونه مواد منشأ حیوانی و با خواص غذایی است که دارای گواهینامه غذایی حلال است. در تولید غذای حلال استفاده از فرآورده های عصاره مخمر با گواهی حلال می تواند طعم غذای حلال را تا حدودی بهبود بخشد.

این امر عمدتاً از طریق روش های زیر حاصل می شود:

1. ویژگی های غذایی و استفاده ایمن: YE ماده ای با خواص غذایی است و افزودنی غذا نیست. می توان آن را اضافه کرد و در غذای حلال استفاده کرد.

2. افزایش طراوت و طعم: YE می تواند طعم غذاهای حلال مانند طراوت، شیرینی و اسیدی را افزایش دهد و غذا را خوشمزه تر کند.

3. متعادل کردن بو و بهبود عطر: YE می تواند طعم بد خود را با عطر مخمر منحصر به فرد خود مانند بوی گوشت ماهی و محصولات گوشتی، احساس چربی محصولات پخته شده، دمای پلاستیک پس از پختن در کیسه های بسته بندی پلاستیکی بپوشاند یا متعادل کند. و غیره تا غذا در هنگام غذا خوشبوتر و لذت بخش تر شود.

4. نمک و نمک سبک را کاهش دهید تا طعم آن مطابقت داشته باشد: YE می تواند میزان نمک مورد استفاده در طعم دهنده غذای حلال را کاهش دهد و محصولات تازه و خوشمزه را می توان به طور موثر تضمین کرد. افزودن YE به طور همزمان می تواند طعم غذای حلال آن را نرم تر و گردتر کند و باعث شود طعم ساده شور دیگر محرک و قوی نباشد و به یک اثر نمکی سبک خوب برسد.

5. تحمل قوی و حفظ رنگ: مقاومت اسید، نمک و حرارت YE می تواند رنگ غذاهای حلال مختلف را در زمان ها و دماهای مختلف پخت حفظ کند و آنها را خوشمزه تر کند.

6. جایگزین مونوسدیم گلوتامات با طعم فوق العاده: YE می تواند بخشی از مونوسدیم گلوتامات را تا حد معینی جایگزین کند و می تواند همراه با سایر مواد برای بهبود ویژگی های مواد غذایی، غنی سازی طعم غذا و برجسته کردن طعم طبیعی استفاده شود.

7. اشکال متنوع و زمینه های گسترش یافته: در حال حاضر، علاوه بر YE، محصولات اپی ژنتیکی مانند پروتئین مخمر و فیبر غذایی مخمر به طور گسترده در زمینه های مختلف جدید استفاده می شود. پروتئین مخمر در حال حاضر در ترکیبات شیر اصلاح شده، نوشیدنی های پروتئین گیاهی و نوشیدنی های سرد استفاده می شود. فیبر رژیمی مخمر می تواند ایمنی بدن را تنظیم کرده و میکرواکولوژی روده را بهبود بخشد

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :